IB Okulunda Öğretmen Olmak;

 

  • Okulumun misyon ve vizyonunu bilirim.
  • Disiplinli, düzenli ve çalışkanım.
  • Yaşam boyu öğrenmeye devam ederim, gelişime açığım, öğrenme fırsatlarını kaçırmam.
  • Merak duygum ve analiz yeteneğim gelişmiştir.
  • Öğrenenlerim için iyi bir rehberim.
  • Ekip çalışmalarının önemini bilirim. İşbirlikçi planlama toplantılarının bir parçasıyım.
  • Derslerime, daha önce işbirlikçi planlama toplantılarında hazırlamış olduğumuz ders planlarımla girerim.
  • Kavram temelli bir öğretim anlayışıyla planlama yaparım.
  • Öğrenenlerimi sorgulayarak, doğru bilgiye ulaşmalarına destek veririm.
  • Bilime, sanata, spora ve teknolojiye önem veririm.
  • Doğaya, hayvana, insana değer veririm ve her biri ile ilgili duyarlıyım.
  • İlkeli ve adaletliyim.
  • Sorumluluklarımı ve yükümlülüklerimi bilirim.
  • Çok okur, araştırır ve bilgilerimi paylaşırım.
  • Mutlu, yaşanılabilir bir dünya için çalışır, mutlu bireyler yetiştirmeyi hedeflerim.
  • Bildiklerimi değil, bilgiye nasıl ulaşılıp uygulanacağını aktarırım.
  • Ulusal ve evrensel değerlere önem veririm.
  • Dünya vatandaşları yetiştirmeye çalışırım.
  • Eğitim ve öğretim yöntem ve tekniklerini çeşitlendirerek planlarımda kullanırım.
  • Öğrenenlerime uluslararası bakış açısı kazandırırım.
  • Öğrenenlerimin özne olmasını desteklerim.
  • Öğrenme süreçlerine tüm öğrenen topluluğunu dahil ederim.
  • Yerel ve küresel sorunlara duyarlıyım. Çözüm önerileri üretir ve hayata geçiririm.
  • Öğrenen profil özellikleri ile çevreme örnek olurum.
  • Öğrenenlerime eşit fırsatlar tanırım.
  • Öğrenenlerimin bireysel farklılıklarını gözetir ve bunlara uygun fırsatlar yaratırım.
  • Öğrenenlerimin gelişimlerini takip eder ve raporlarım.
  • Öğrenenlerimin kendi becerileri ve sınırlılıklarının farkında olmasını sağlarım.
  • Çözüm odaklı düşünürüm. Empati kurabilirim.
  • Zamanı iyi yönetir ve etkin kullanırım.
  • Kriz durumlarında doğru yönlendirmeler, sorunları çözmek için analiz ve sentezler yaparım.
  • Belirli aralıklarla öğrenen topluluğunun bir parçası olan veliye öğrenen ile ilgili gözlem, değerlendirme ve raporlamalarımı sunarak iş birliği yaparım.
  • Farklı çözüm yöntemlerine açığım.
  • Öğrenme süreci sadece okulda değil, evde ve çevrede de devam ettiği için her konuda desteklerim.
  • Öğrenenlerimi bağımsızlıklarını geliştirmeye, kendi öğrenmeleri için sorumluluk almaya teşvik ederim.
  • Öğrenenlerimin yaşadıkları dünyayı anlama ve onunla uyum içerisinde olma çabalarını desteklerim.
  • Öğrenenlerimin, uluslararası bilincin gelişip zenginleşeceği temel değerleri oluşturmalarına destek olurum.
  • Öğrenenlerimin farklı durumlara güvenle yaklaşabilmeleri için bilgi, beceri ve hayal gücü kazanmalarına liderlik ederim.
  • Öğrenenlerimin özne olmasını destekler, öğrenmeleri üzerine dönüşümlü düşünmesini sağlarım.
  • Öğrenenlerimin duygu ve ihtiyaçlarının farkındayım.
  • Öğrenme süreçlerinde video, podcast, web sayfaları, web 2.0 araçları gibi 21. Yüzyıl medya ve iletişim araçlarını etkili ve verimli kullanırım.
  • Öğrenme süreçlerini kayıt altında tutarım.
  • IB tarafından yayınlanan yayınları okur, güncelleştirilmesi gereken bilgileri revize ederim.